2009. december 9., szerda

Üzenőcédula

Találtam a gépemen jópár kis Gimp-tutorialt, amelyek közül most a post-it-üzenőcédulásat szeretném megosztani veletek.
Ezek a gépemen Word-fájlban vannak meg és sajna a képeket most nem sikerült valami szépen kimásolni belőle, úgyhgy előre is elnézést a képek minőségéért! :-)
Viszont talán jó hír, hogy mivel régebben írtam őket, viszonylag részletesek és talán a Gimp-ben kevésbé járatosak is jobban boldogulnak vele ;-) Ha valamelyik lépés mégsem világos, az oldalsávban érdemes visszakeresni a januári-februári bejegyzéseknél a kérdéses részt, mert tutira hogy írtam róla :-)
Sok sikert!

Akár a digitális képeinken is tudunk üzenetet hagyni, ha kis ragasztós cédulát ragasztunk rájuk!

1. lépés: színes négyzet

Új képet hozunk létre, fehér színnel kitöltve. Én a méretét 300x300 px-nek választottam meg. Ezután készítünk egy új réteget is. Ezen kijelölünk egy négyzetet és kitöltjük egy élénk színnel, pinkkel, sárgával, neonzölddel. Én a neonrózsaszínt választottam, aminek a kódja: f145bf. Majd a Réteg / Réteg automatikus vágása következik, amivel eltávolítjuk a színes négyzet körüli felesleges részeket.

2. lépés: transzformálás

A Perspektíva eszközzel dolgozunk tovább, amivel a négyzetünket kicsit térhatásúvá tudjuk tenni.

Az eszköz használata után egy új, lebegő réteget kapunk a Rétegek ablakban.

Erre a rétegre az első ikonra kattintva a réteg rögzül.


3. lépés:

Szín szerinti kijelöléssel kijelöljük a négyzetünket, majd színátmenet következik. A háttér színének válasszuk az előbbinél egy kicsit sötétebb árnyalatot. Nálam a háttér színe: d04ba9.

4. lépés. árnyék

A kijelölést ne szüntessük még meg! A Szűrők /Fény és árnyék / Vetett árnyék… beállításainál alkalmazzuk a következő értékeket:

5. lépés: ragasztós csík

Új réteget hozunk létre átlátszó háttérrel, majd az Útvonal-kijelölő eszközzel kijelöljük az üzenőcédulánknak azt a felső részét, ahol a ragasztós csík lesz. Hogy körbeérjünk, nyomjunk egy Enter-t.

A kijelölést kitöltjük fehérrel, majd az átlátszatlanságát 20%-ra csökkentjük.

És készen is vagyunk! :-)

Nincsenek megjegyzések: