2010. november 9., kedd

Tipp (főleg magamnak) a maszkolásról

Na, ez egy eléggé 'speciális' kis leírás lesz, nem tudom, rajtam kívül valaki érti-e egyáltalán, mit akarok vele mondani, ugyanis lusta vagyok képekkel illusztrálni, ugyanakkor tele van a 'maszk' szóval, ami zavaró lehet. És ha érti is valaki, nem tudom, az életben valaha alkalmazza-e majd - de ha esetleg valakinek pont erre a Gimp-es trükkre lenne szüksége, hát íme:

Többször jártam már úgy, hogy egy fotóra kész maszkot szerettem volna tenni - ezt meg is csináltam, de vagy a méretét szabtam el, vagy nem tetszett a végeredmény. Mivel a maszkoláshoz ragaszkodtam, gondoltam, letörlöm a rétegmaszkot, és újra próbálkozom. Igen ám, de a rétegmaszk törlése után meg az eredeti maszk helyén csak egy téglalapot találtam. :( Mivel nem volt kedvem újra behúzni a képbe a kész maszkot, majd ismét átméretezni, kényelmesebbnek találtam a következő megoldást:
jobb katt a rétegen, majd Rétegmaszk alkalmazása. Ezzel visszanyertem az eredeti maszkot és ismét lehetett vele dolgozni. Ha ront az ember, sebaj, ismét 'alkalmazza' a rétegmaszkot.

1 megjegyzés:

Margó írta...

Imádtam ezt a bejegyzésed!!!! Főleg a bevezető körmondat!!! Úgyhogy, holnap visszajövök és újra olvasom a második részt is, no meg ki is próbálom:-)))
Sokszor gondolok Rád hálával, mert nagyon sokat tanultam Tőled!
Köszönöm.