2011. január 26., szerda

Képre szöveges maszk

A Cewe eheti kihívásában Krissz azt mutatta meg, hogyan tudunk olyan feliratot készíteni, ami különleges alakú, mondjuk pont, mint a porténkon az arc...
Kipróbáltam, meg tudom-e csinálni Gimpben - és igen! Mondjuk, van 1-2 dolog, amire csak közben jöttem rá.

Tényleg (majdnem) mindent úgy kell csinálni, ahogy Krissz írta!
1. lépés: kép megnyitása
2. lépés: új, fekete színű réteg a kép fölé

3. lépés:  a szöveg begépelése -
FONTOS
- hogy nem mindegy a betűméret, mert (mint nálam az első alkalommal), ha túl nagy, csúnya, sőt nem is látszik majd a maszkolás
- hogy fehérrel írjunk, különben semmi nem fog látszani, max. hosszas keresgélés után 1-2 rétegmód esetében
- a szöveg rétegét a gépelés előtt állítsuk be akkorára, mint amekkora a kép
nekem ilyen volt az ablak:


4. lépés: kép rétege legyen aktív és Ctrl+C-vel másolás

5. lépés: szöveg rétege legyen aktív és rétegmaszk hozzáadása (ez fehér legyen!)


6. lépés: a fehér rétegmaszkon maradva (fehér a maszk körvonala) Ctrl+V-vel beillesztés, majd még egyszer Ctrl+V és a megjelenő lebegő réteget töröljük

Készen is vagyunk, gyönyörködhetünk a végeredményben (és persze benevezhetünk az eheti kihívásba is).
Sok sikert!

3 megjegyzés:

krisssz írta...

Szupi!! Köszi, hogy foglalkoztál vele:))

Minyu írta...

Köszi-köszi!
Nekem itt kicsit érthetőbb lett :)

Margó írta...

Köszönöm, holnap készítem a leírásod alapján!:-)))