2009. június 29., hétfő

Lilából rózsaszínt

Ezen a képemen (vagy hívhatjuk oldalnak, esetleg angolul layoutnak vagy ezt lerövidítve LO-nak) a portrém (hahh! - Keve csinálta rólam a fotót) körül van egy kis madzag-keret. Ami rózsaszín. Bár eredetileg lila volt, ilyen ni:

(AWP - Natural beauty c. készletből)

Megmutatom, hogyan lehet egy képből másmilyen színűt csinálni, azaz átszínezni (bocsánat, hogy képek nélkül, de iszonyatosan lassú most a netem és reméem, hogy így is követhető, hisz nem bonyoltult ;-) ):

0. lépés: megnyitás
Megnyitjuk a kívánt képet.

1. lépés: réteg aktívvá tétele
Ha több rétegből áll a képünk, mindenképpen ellenőrizzük le, hogy melyik rétegen vagyunk. A Rétegek ablakban ennek a sávja színes.

2. lépés: eszközválasztás
Bár nem is eszközt választuk, hanem egy menüpontot a Képablakban: a Színek / Színezés-t. Egy új ablak nyílik fel (meglepődünk a nevén ;-) ) s a rétegünk máris türkizes árnyalatúvá vált.

3. lépés: beállítások
Három csúszkán tudjuk külön-külön az árnyalat, telítettség és fényerő értékeit változtatni. Érdemes először az árnyalattal próbálkozni, majd ha megvan a kívánt szín, akkor ennek a telítettségét és fényerejét változtassuk, amíg szükséges.
Ha elégedettek vagyunk, akkor OK és máris olyan színű a kiválasztott elemünk, amilyent szerettünk volna :-)
Hát így lett rózsaszín az a madzag- keret.

Készen is vagyunk :-)

*****
Más:
Köszönöm a kitüntető díjat Krisztinkának is, nagyon jól esik, hogy rám gondoltál! (Látom, te is kezdesz kacsintgatni a képszerkesztés felé, nagyon jó, amiket csinálsz, hajrá!)

És mindig meglepődök, mikor új emberkék bukkannak elő, hisz nagyon kevés megjegyzést kapok és így kevés a visszajelzés is arról, hogy tetszik-e vagy használható-e, amit ide írok. De remélem, hogy igen és néha-néha hasznát is veszitek :-)

2 megjegyzés:

Kriszta írta...

Örülök, hogy örömet okozhattam :)
Igen, jó ideje kacsingatok én is a szkreppelés felé, és nagyon nagyon sokat tanultam tőled, a leírásaidból, a blogjaidból. Külön köszönöm a dícsérő szavakat, igazából irulok-pirulok, mert Hozzád/Hozzátok ("szkreppes csajok" :D) képest csak kóstolgatom a dolgot, de arra rájöttem már, hogy a figyelmeztetéseitek az oldalakon, miszerint függősséget okoz, nem véletlen van odaírva :D Régebb óta érdekel a képszerkesztés, de ilyen hathatós segítséget, mint itt, még nem találtam, már ajánlottam másnak is az oldalad :) Megjegyzéseket tényleg nem nagyon szoktam írni én sem, mert olvasom, amiket írsz, akkor gyorsan ki kell próbálnom, s amíg elkínlódgatok vele, addigra már el is felejtem, hogy kellett volna szólni is :) Na de a végeredmény (a mai képeim) már ezeknek a szótlan látogatásoknak az eredménye :)
Köszike mégegyszer, abba ne hagyd, amit csinálsz :D

Nina írta...

Abszolúte hasznos, amit itt írsz, minden kis trükk, vagy ötlet, én nagyon örülök neki :)
Csodás, hogy mennyire elmélyültél a gimpben, és végtelenül kedves vagy, hogy megosztod a nagyérdeművel is a tapasztalataidat :)) Köszönjük szépen!