2009. augusztus 9., vasárnap

Gőzölgő kávé

Már régóta tervben van ez az ötlet is, hát végre kipróbáltam :-)
A végeredmény hasonlít a hullámos útvonal készítése+útvonalra szöveg illesztésére, de azoknál jóval egyszerűbb és gyorsabb. Valami ilyesmi:


1. lépés: felirat
Új képet nyitunk és elkészítjük a feliratot. Ha már meglevő képen dolgozunk, nem is kell új réteget nyitni, mert a szöveg eleve arra kerül :-) Én most egy jó kis kacskaringós betűtípust választottam (Dearest Dorothy a neve).
2. lépés: görbítés
Válasszuk ki a Képablakban a Szűrők / Torzítás / Görbítés egy görbe szerint menüpontot. Természetesen új ablak nyílik fel :-) A bal oldalon alul pipáljuk ki az 'Automatikus előnézet' jelölőnégyzetet, a jobb oldalon a négyzetrácsos rész alatt pedig az 'Ennek a szegélynek a görbítése' alatt válasszuk először a Felső, majd az Alsó rádiógombot és a négyzetrácson pedig készítsük el a görbítést.

Ilyen lez a feliratom:


3. lépés: utómunkálatok
A felirat rétegét még elforgattam és átméreteztem a méretarányok megtartása nélkül ( a láncszemeket szétkapcsoltam). Eredmény fent.

Készen is vagyunk :-)

És hogy honnan jött az ötlet?
Egy hirdetésből, melyen egy gőzölgő csésze kávéből hullámos feliratok szálltak fel, mint a kávé illata. Nem ez az eredeti, hanem ezt én csináltam:
A pöttyöket is a Szövegeszközzel rajzoltam és ugyanúgy görbítettem, mint ahogy leírtam.

2 megjegyzés:

Nina írta...

Ez nagyon tuti és ötletes!

brtkr írta...

Pöttyös vonal létrehozásához elég használnod az ecsetet.
1. Kijelölöd a megfelelő nagyságú pöttyöt.
2. Átállítod a Távolság csúszkát irdatlan nagy értékre, pl. 150.
3. Festesz vele.

Vagy:
Csinálsz egy görge útvonalat (Útvonal eszköz), és az Útvonalak párbeszédablakban választod a Végigrajzolás útvonal mentén pontot. Itt is előjön egy ablak, itt kiválasztod az előzőleg jóváhagyott ecsetet. Ez a megoldás akkor jó, ha nincs rajztáblád és nem tudsz szép ívet rajzolni.