2009. július 7., kedd

Vízfestékezés

A múltkor találtam jópár vízfestést utánozó ecsetet, na meg utána egy leírást is. Nagyon belelkesedtem a tutoriálon, amiben azt írják le, hogyan lehet vízfestés-szerű hatást létrehozni. Gondoltam, megcsinálom Gimppel. Ott akadtam el, hogy a Gimpben nincs a szűrők között vízfesték-hatás. Kicsit kísérletezgettem s a szokásomtól eltérően most felírtam, mit s milyen sorrendben csináltam. Íme, az eredmény:
Akár rá is lehetne fogni, hogy olyan, mintha... ugye?

S hogy hogyan készült?

1. lépés: felirat elkészítése
Először létrehoztam egy új réteget, majd a feliratot (ami eleve új rétegre került). A felirat színe igaziból mindegy, mert átszínezzük.

2. lépés: plazma
Beállítottam ez előtér- és háttérszíneket sötétkékre és pinkre. Ezután következett a Szűrők / Megjelenítés / Felhők / Plazma... útvonalon elérhető szűrő. Ennek az eredménye ilyen:
Egész jó... de inkább a filcezésre hasonlít. Jött a kísérletezgetés... sok-sok szűrővel.

3. lépés: olajfestés
Szűrők / Művészi / Olajfestés...
Ezután a biztonság kedvéért megkettőztem a rétegemet és az új rétegen dolgoztam tovább.

4. lépés: Gauss-elmosás + finom ragyogás
Szűrők / Elmosás / Gauss-elmosás
Szűrők / Művészi / Finom ragyogás
Eze két szűrő után ilyen volt a feliratom:

5. lépés: érték terjesztése
Szűrők / Torzítás / érték terjesztése menüpont alatt található s a leírás szerint bizonyos pontok értékeit kiterjeszti a szomszédos pontokra. Talán ez jól jöhet... A következő beállításokat alkalmaztam (közben nem láthatóvá tettem a fehér háttere és figyeltem az előképen a várható eredményt):

6. lépés: szél
Még jobban ki kéne terjeszteni a színeket - erre pont megfelelőnek találtam a Szűrők / Torzítás / Szél... menüpontot. Az előképen figyeltem a várható eredményt itt is. Nem állítottam be túl nagy értéket a szél erejének.

7. lépés: Gauss-elmosás és életlen maszk
Gauss-elmosás már volt az előbb is. Ezután túl homályosnak találtam a képet s jött az élesítés - az életlen maszkkal (Szűrők / Kiemelés / Életlen maszk) :-)
Most meg túl halvány lett.

8. lépés: láthatóvá tétel
Milyen jó, hogy megkettőztem a 3. lépés után a feliratot! Most visszakapcsoltam a láthatóságát - az eredményt pedig már mutattam.

Készen is vagyunk :-)

Ui: Ha kedved van kísérletezni (nemcsak felirattal, hanem bármi pacával, alakzattal vagy képpel), légyszi mutasd meg a végeredményt :-) E-mail címem oldalt :-) Köszi :-)))

Nincsenek megjegyzések: