2009. július 9., csütörtök

Házi feladat 2.

Ó-óóó, találtam egy szuper fórumot, ahol Photoshop leckék és házifeladatok vannak.
Ez a 2. kreatív lecke, remélem, sikerül megcsinálnom :-)

A feladat:
- a Google segítségével kel keresni egy absztrakt képet (én ezt találtam meg elsőre), amiből ecsetet kell készíteni (ennek a megvalósítása itt olvasható el)
- Selection brush tool --> ilyen nincs a Gimpben - ezzel egy üres képre pecsételünk és a kijelölést kellene látni
- valamilyen színátmenettel ki kell tölteni a kijelölést
- alá jön egy fehér réteg
- a módot meg kell változtatni valamilyenre, a lényeg, hogy nem maradhat normál

Amiket a fórumon láttam:
- több rétegre pecsételtek más-más színátmenettel
- az első réteg elkészítése után a következő rétegre pecsétlet, majd elforgatta a 2. réteget

Ahogy én csináltam:
- pecsételtem
- kijelöltem a pecsételt területet (szerencsémre ez könnyen ment, mert téglalap alakú volt az ecsetem.. de ha szabálytalan alakút választottunk, akkor katt a Szín szerinti kijelölési eszközzel egy átlátszó részre, majd kijelölés megfordítása Ctrl+I-vel)
- a színátmenet nálam Purples, Erős fény módban
- az ecset rétegének módja Csak sötétítés
Ez az eredeti:

és ilyen lett:

Ui: Nem egészen értem, hogy miért kellett ecsetet készíteni a képből, bár lehet, hogy a Ps-ban több értelme van, mint itt a Gimpben volt. De legalább ezt is gyakorolja az ember. :-)

Nincsenek megjegyzések: