2010. február 25., csütörtök

Műhódvevő

Feladat: adott egy hódos kép meg egy műholdvevő antenna, legyen ebből műhódvevő!
Mutatom a hódokat:
Itt már az antennával együtt vannak:
Ez pedig a végeredmény, mert látszik a barna hód szeme is:
És hogyan készült?
1. lépés:
Megnyitottam két képet rétegekként és átméreteztem őket (ez az állapot látható a 2. képen).

2. lépés: az antenna eltakarja a barna hód szemét... Hm... Az antenna rétegéhez rétegmaszkot adtam (Jobb klikk az antenna rétegén / Rétegmaszk hozzáadása / Fehér) és a rétegmaszkon dolgoztam tovább. Pontosabban fekete ecsettel 'festegettem' rajta. Ha belefutottam olyan részbe, ahová nem kellett volna, akkor radírozgatás.

(Tipp: Mivel ezen a képen szerencsére pont egyszínű volt a háttér a szem mögött, ahol ki kellett maszkolni az antenna egy részét, ezért bátran festegettem a maszkon a fekete ecsettel és ezután szín szerinti kijelöléssel kijelöltem a háttérből az egyszínű részt, amire nem volt szükségem és letöröltem a Delete gombbal)

Megjegyzés:
Ezzel a fehér rétegmaszkos megoldással nagyon egyszerűen megoldható képek egymásba mosása, csak egy kis türelem kell hozzá :-)
Sok sikert!

2 megjegyzés:

Rucola Designs írta...

Hódító Hódok nálunk is nagy kedvenc! :D

eagleszem írta...

Én is imádom a Hódító hódokat! Dugókám! :)