2009. február 20., péntek

Felirat készítése kivágással

Feliratot készítünk, de olyant, amit egy adott mintával töltünk ki.



1. lépés: megnyitás (és átméretezés)
Attól függően, hogy milyen mintázatú feliratot szeretnénk, megnyitunk egy már meglevő háttérpapírt vagy fényképet, esetleg mintázattal vagy színátmenettel készítünk egy új képet.
Én most egy kész háttérpapírt nyitottam meg, s mivel túl nagy volt (említettem már, hogy a készletekben a háttérpapírok mérete nagyon nagy: 3600x3600 px-es), átméreteztem.

A papír a Rose_dore nevű készletből való a DigiScraptől.

2. lépés: a betűtípus kiválasztása
Természetesen a szöveg eszköz segítségével :-)
Elkészítjük a feliratot, beállítjuk a betűk típusát, méretét.
Én most többféle típust is készítettem.
Mivel minden szöveg külön rétegen jelenik meg, ezért a rétegeimet összefésültem.


3. lépés: a felirat kijelölése
A Szín szerinti kijelölés eszközzel a felirat rétegén kijelöljük a szöveget. Megjelennek a futó hangyák a betűk körül.

4. lépés: törlés
A papír rétegét tesszük aktívvá, majd megfordítjuk a kijelölést (Kijelölés / Invertálás vay Crtl+I) és végül letöröljük a feliraton kívüli részt (Delete). A felirat réteét pedig vagy töröljük a Rétegek albakból, vagy az előtte levő kis szemre kattintva láthatatlanná tesszük.

5. lépés:
Megszüntetjük a kijelölést (Crtl+Shift+A), majd elmentjük a művünket.
Készen is vagyunk :-)

Nincsenek megjegyzések: