2009. február 22., vasárnap

Virágos háttérpapír

Nagyon tetszik nekem egy virág és arra gondoltam, milyen jó lenne, ha lenne egy olyan háttérpapírom, amin ez a minta van rajta :-) Mivel lusta voltam a minta bemásolására, ezért kitaláltam a következő módszert:

1. lépés: megnyitás
Megnyitjuk a képet, az én esetemben ez egy .png kiterjesztésű kis virág az SP Promise készletből.


2. lépés: kicsinyítés
Természetesen az Átméretezés eszköz segítségével. Próbálkozhatunk különböző méretekkel, én most az 50x50-es méretnél maradtam.
Ha zavar, hogy olyan kis mütyüri a képünk a Képablakban, a Kép / Rajzvászon illesztése a rétegekre menüponttal helyre tudjuk tenni a lelkivilágunkat :-)




3. lépés: mentés másként
A lekicsinyített virágot most elmentjük .pat kiterjesztéssel. Így ezután a képet a minták között találjuk meg, ami a Kitöltés eszköz egyik kitöltési lehetősége, hogy ilyen szépen fogalmazzak :-) Nevet is adhatunk a mintának, hogy később könnyebben megtaláljuk.


4. lépés: új kép és kitöltés
Nyissuk új képet, tetszőleges méretben (de ha scrap-es papírnak szertnénk használni, a javasolt méret 3600x3600 px legyen). Hozzunk létre egy új, átlátszó reéteget is, amire a minta kerül.
Ezután válasszuk ki a Kitöltési eszközt, majd az átlátszó réteget töltsük ki az előbb készített kis virágos mintával.


5. lépés: utómunkálatok
Ezután már "csak" a kreatív része van vissza a papír elkészítésének.
A hátteret különböző színekkel vagy színátmenettel tölthetjük ki, a virágokat elhalványíthatjuk a réteg átlátszatlanságának csökkentésével vagy akár hangsúlyosabbá is tehetjük a virágokat a réteg megkettő-három-négyszerezésével. Megváltoztathatjuk a rétegek összhatásmódját is.
Az alábbi esetben 4 virágos réteget készítettem és fésültem össze, valamint a háttérnek adtam egy kis zöldes színt is.

A következő esetben pedig a 2. lépésben 100x100-as méretűre kicsinyítettem le a képet és a virágos réteget elhalványítottam.

Jó kísérlezetést!

Nincsenek megjegyzések: