2009. október 1., csütörtök

Az Előtér-kijelölési eszköz

Igazából nem túl látványos a dolog, amit most mutatok. Inkább a technikai megvalósítása érdekes. Méghozzá azért, mert olyan eszközt is használtam hozzá, amelyet elég ritkán választunk ki az Eszköztárból. Ez az Előtér-kijelölési eszköz.
Ilyenből lett:
Ilyen:
Előkészületek:
a képet a megnyitás után a Vágás eszközzel kissé megvágtam, hogy ne legyen benne túl sok belógó és felesleges rész (bár így is maradt bőven). Ha nem lenne a képhez hozzáadva az alfa-csatorna, adjuk hozzá (a Rétegek ablakban jobb klikk - Alfa csatorna hozzáadása). A biztonság kedvéért a kép rétegét duplázzuk meg.

1. lépés: eszközválasztás
Az Eszközök ablakból kiválasztottam az Előtér-kijelölési eszközt (egy emberke és egy cerua van rajta valahol az első sorban - ha rajta tartod az egeret rövid ideig, kiírja a nevét).

2. lépés: kijelölés
A kijelölés nagyon egyszerű - csak úgy nagyjából körbe kell keríteni a képen azt a részt, melyet el szeretnénk tüntetni. A többi rész (ami megmarad) pedig mind kék lesz (ha ennek nem tetszik a színe, zöldre vagy pirosra is át lehet állítani az Eszközök ablakban alul, a beállítási lehetőségek között)
Ezután (ugyanezt az eszközt használva) az eltüntetendő képrészt kicsit be lehet festeni, hogy a kijelölésünk még pontosabbá váljon. Ugyanis a festés helyéből kiszámolja a Gimp, hogy mely képpontok tartozhatnak még a kijelöléshez - és a festés befejeztével szépen le is törli ezeket a képről.
Ha elégedettek vagyunk a kijelöléssel, nyomjunk egy Entert - ekkor megjelennek a menetelő hangyák a kijelölés körül - én utána egy Delete-vel kitöröltem ezt a részt a képről.

3. lépés: új rétegek
Két új réteget is létrehoztam.
Az egyikre a Klónozó eszköz segítségével átmásoltam a Keve ujjait a másolatról,
a másik réteget pedig befestettem zöldre (ehhez a Színpipettával vettem fel színt a Keve pólójáról):

4. lépés: feliratozás
Elkészítettem a feliratot - kedvencem a GIMPraffe (sajnos mostanában kevés időm van vele foglalkozni, de azért naon szeressem).

Készen is vagyunk :-)

Nincsenek megjegyzések: