2009. május 25., hétfő

A kedvenc árnyékom

Valószínűleg a képünk szerkesztésének már az utolsó fázisában vagyunk, amikor elérkezik az árnyékvetés ideje. Az utolsó fázishoz tartoznak még (legalábbis nálam): a feliratok elkészítése, dátumozás, cím elhelyezése és az árnyékolás . Most egy új képen mutatom be, hogyan készítem el a kedvenc árnyékomat, ami olyan, mintha felhajlana a kép egyik csücske, azaz valami ilyesmi:


1. lépés: kép rétege
Tegyük aktívvá azt a réteget, amit árnyékolni fogunk (a Rétegek ablakban ennek a 'sávja' színes).

2. lépés: vetett árnyék
Szűrők / Fény és árnyék / Vetett árnyék menüpont alatt megtaláljuk az árnyék beállításait. Én az Átméretezés engedélyezése jelölőnégyzetből mindig kiveszem a pipát. Az árnyék átlátszatlanságát a kép végső méretétől függően lehet változtatni; ha a hagyományos 3600x3600 px-es méretű képpel dolgozunk, maradhat az alapban beállított 80%, de kisebb képeknél elég a 60-50-40% is - ezzel lehet kísérletezni.
Az X-eltolás és Y-eltolás azt jelzi, hogy a képhez képest az árnyék milyen messzire vetüljön, az Elmosás mértéke pedig azt, hogy mennyire legyen lágy az árnyék széle.
Az X-eltolás esetében a +érték jobbra tol, a - balra; az Y-elmosásnál pedig a + érték lefelé, a - éték felfelé (vagyis az Y esetben pont fordítva van a józan paraszti észhez képest;-) ).
Én most az egyszerűség kedvéért az alapbeállításokat használtam (kivéve, hogy kiszedtem a pipát az Átméretezés engedélyezéséből).
Szóval, vessünk árnyékot és tegyük aktívvá az árnyék rétegét.


3. lépés: az árnyék átalakulása
És most jön a lényeg! Válasszuk az Eszközök ablakban a Perspektíva eszközt (ez egy trapéz, aminek az alsó sarkaiban kis nyilak vannak). Még mindig az árnyék rétegén vagyunk. Katt a Képablakban az árnyékra és alakítgassuk. Közben felnyílik egy új ablak, amiben egy transzformációs mátrixot látunk, de nem kell vele foglalkoznunk :-) Ha elégedettek vagyunk, akkor katt az Átalakítás feliratú gombra ebben az ablakban és méris gyönyörködhetünk a végeredményben.


Készen is vagyunk :-)

Ui: a kapcsokat Rainbow-Katától kölcsönöztem; köszi, Kata!

És a végére egy ugyanezzel a technikával készült kis részlet: a második képen a madzagot ugyanígy készítettem el :-) Szuper! ;-)

Nincsenek megjegyzések: